Telefonní ústředna zajišťuje základní hovorové spojení v rámci ČVUT v Praze a to přímou provolbou nebo přes spojovatele. (Mimo Správy účelových zařízení ČVUT, ta má vlastní telefonní ústřednu).

Dostupné pro

Studenty, Pracovníky, Partnery, Veřejnost

Přínosy a klíčové funkce

  • přímá volba pobočkové linky provolbou z veřejné telefonní sítě (místo 1111 rovnou dosadíte příslušnou pobočkovou linku),
  • interní volání je bez tarifikace (bez účtování hovorů),
  • možnost definovat, kam lze z pobočkové linky volat (interní volání, ČR, svět),
  • zapojení do systému meziškolského volání bez tarifikace https://vidcon.cesnet.cz/cs/sip/pripojeni.

Požadavky   

  • připojený kompatibilní telefonní přístroj (viz. níže),
  • požadavky od kateder/ústavů/středisek/oddělení směrujte na příslušné technicko-hospodářské odd., nebo správce budovy (založení, zrušení, změna linky, změna oprávnění volání, změna textu/jména na displeji telefonu, změna kam účtovat (středisko), text vyúčtování, hlášení poruchy atd.),
  • pro případnou editaci a změnu kontaktů v databázi UserMap kontaktujte své technicko-hospodářské odd., případně editora kontaktních údajů.

Než začnete

Telefonní číslo na ČVUT v Praze je (+420) 22435 1111.
Volání „ven z ČVUT“ je přes 0 (nulu), mezinárodní volání se volí s předvolbou 000 (například Slovensko 000421….).
Pokud chcete svoji linku přesměrovat na jiné číslo mimo ČVUT, je nutno použít prefix 0, stejně jako u klasického telefonování. Mezinárodní přesměrování není povoleno. Přesměrování mimo síť ČVUT není standardně povoleno, je nutné požádat o změnu.
Telefonní linky ČVUT a pobočková čísla najdete v kontaktní databázi https://usermap.cvut.cz.
Zkontrolujte si tedy zde své kontakty. Po přihlášení svým heslem se zobrazí podrobnější kontakty a tel. čísla definovaná jako interní, dále zde máte možnost částečné editace u svého profilu.
Případné problémy při telefonování hlaste svým kontaktním osobám na fakultě. Pro řešení problémů je nutné uvést číslo volajícího, číslo volaného a přibližný čas.

Systém Ericsson (klasická původní telefonní ústředna):

  • Bezplatné volání do akademických sítí s prefixem 94, případně vybrané Slovenské univerzity 9400421….. Aktuální seznam https://vidcon.cesnet.cz/cs/sip/pripojeni
  • Interní přesměrování hovorů v rámci propojených ústředen Ericsson je kódem po zvednutí sluchátka (menu u digitálních telefonů musí být v základním nastavení) *21*pobočka# a zavěsíte. Zrušení se provádí kódem #21#.
  • Podpora klasických telefonních přístrojů nebo systémových telefonů Dialog (původní výrobce Ericsson / Schrack). V současné době již nejsou podporovány všechny typy. Telefony zobrazují číslo volajícího a jméno z databáze telefonní ústředny.

Systém Cisco (technologie VoIP):

  • Přesměrování hovorů se provádí přímo na telefonním přístroji klávesou, případně je možné přesměrování prostřednictvím portálu https://ccm1.cvut.cz/ucmuser/. Zde je možné i nastavení přesměrování po cca 15 vteřinách. Pro přístup je nutné přiřadit uživatele k telefonu a případně povolit externí přesměrování. O přístup požádejte prostřednictvím helpdesku ČVUT.
  • Bezplatná volání na okolní univerzity jsou směrována automaticky. Telefony zobrazují příchozí telefonní číslo a popis z lokální databáze a u externích hovorů z databáze Usermap.
  • Jsou podporovány telefony Cisco řady 78xx a 88xx. Veškeré probíhající hovoru jsou šifrovány a je podporován protokol IPv4 i IPv6.


Vlastník stránky: VIC - oddělení sítí a správy počítačů (81340) , Poslední změna: 30.03.2021