Telefonní ústředna zajišťuje základní hovorové spojení v rámci ČVUT v Praze a to přímou provolbou nebo přes spojovatele. (Mimo Správy účelových zařízení ČVUT, ta má vlastní telefonní ústřednu).

Dostupné pro

Studenty, Pracovníky, Partnery, Veřejnost

Přínosy a klíčové funkce

  • přímá volba pobočkové linky provolbou z veřejné telefonní sítě (místo 1111 rovnou dosadíte příslušnou pobočkovou linku),
  • interní volání je bez tarifikace (bez účtování hovorů),
  • možnost definovat, kam lze z pobočkové linky volat (interní volání, ČR, svět),
  • zapojení do systému meziškolského volání bez tarifikace https://vidcon.cesnet.cz/cs/sip/pripojeni.

Požadavky   

  • připojený kompatibilní telefonní přístroj (viz. níže),
  • požadavky od kateder/ústavů/středisek/oddělení směrujte na příslušné technicko-hospodářské odd., nebo správce budovy (založení, zrušení, změna linky, změna oprávnění volání, změna textu/jména na displeji telefonu, změna kam účtovat (středisko), text vyúčtování, hlášení poruchy atd.),
  • pro případnou editaci a změnu kontaktů v databázi UserMap kontaktujte své technicko-hospodářské odd., případně editora kontaktních údajů.

Než začnete

  • Volání „ven z ČVUT“ je přes 0 (nulu), mezinárodní volání se volí s předvolbou 000 (například Slovensko 000421….).
  • Pokud chcete svoji linku přesměrovat na jiné číslo mimo ČVUT, je nutno použít prefix 0, stejně jako u klasického telefonování. Mezinárodní přesměrování není povoleno. Přesměrování mimo síť ČVUT není standardně povoleno, je nutné požádat o změnu.
  • Telefonní linky ČVUT a pobočková čísla najdete v kontaktní databázi https://usermap.cvut.cz.
  • Zkontrolujte si tedy zde své kontakty. Po přihlášení svým heslem se zobrazí podrobnější kontakty a tel. čísla definovaná jako interní, dále zde máte možnost částečné editace u svého profilu.
    Případné problémy při telefonování hlaste svým kontaktním osobám na fakultě. Pro řešení problémů je nutné uvést číslo volajícího, číslo volaného a přibližný čas.
  • Bezplatné volání do akademických sítí s prefixem 94, případně vybrané Slovenské univerzity 9400421….. Aktuální seznam https://vidcon.cesnet.cz/cs/sip/pripojeni
  • Interní přesměrování hovorů v rámci propojených ústředen Ericsson je kódem po zvednutí sluchátka (menu u digitálních telefonů musí být v základním nastavení) *21*pobočka# a zavěsíte. Zrušení se provádí kódem #21#.
  • Podpora klasických telefonních přístrojů nebo systémových telefonů Dialog (původní výrobce Ericsson / Schrack). V současné době již nejsou podporovány všechny typy. Telefony zobrazují číslo volajícího a jméno z databáze telefonní ústředny.
  • Přesměrování hovorů se provádí přímo na telefonním přístroji klávesou, případně je možné přesměrování prostřednictvím portálu https://ccm1.cvut.cz/ucmuser/. Zde je možné i nastavení přesměrování po cca 15 vteřinách. Pro přístup je nutné přiřadit uživatele k telefonu a případně povolit externí přesměrování. O přístup požádejte prostřednictvím helpdesku ČVUT.
  • Bezplatná volání na okolní univerzity jsou směrována automaticky. Telefony zobrazují příchozí telefonní číslo a popis z lokální databáze a u externích hovorů z databáze Usermap.
  • Jsou podporovány telefony Cisco řady 78xx a 88xx. Veškeré probíhající hovoru jsou šifrovány a je podporován protokol IPv4 i IPv6.

Jabber  je komunikační program, který umožňuje zasílání zpráv, hlasové hovory, videohovory, hlasové zprávy a pod po internetu.
Instalace: stáhněte si  Jabber klienta z  https://www.webex.com/downloads/jabber.html.
Instalaci provádějte pod administrátorským účtem.

 Vzdálené ovládání telefonu, chat

Nastavení osobních předvoleb telefonu včetně přesměrování volání na další telefon.
Po prvním spuštění se přihlašte username@cvut.cz .
Další přihlášení je pouze username a heslo SSO.

Volání prostřednictvím počítače, chat

Po prvním spuštění se přihlašte username @ net.cvut.cz .
Další přihlášení je pouze username a heslo SSO.

Vzhled programu je pro obě varianty stejný, ale některé funkce nemusí pracovat správně. V tomto případě doporučujeme provést reset.

Reset aplikace

V sekci Můj profil zvolit odhlásit a reset aplikace. Po  resetu aplikace se opět musíte přihlásit do jedné z výše uvedené variant 1 nebo 2.



Vlastník stránky: VIC - oddělení správy sítí (81340) , Poslední změna: 23.09.2021