ServiceDesk je webová aplikace zaměřená na podporu služeb v oblastech studia, vědy, administrativy, IT, správy budov, knihovních služeb a také stravovacích a ubytovacích služeb dostupných na ČVUT. Slouží jako centrální nástroj pro evidenci a správu uživatelských požadavků, dotazů, hlášení incidentů a chyb, a zároveň umožňuje zpracování návrhů na zlepšení jednotlivých služeb.
Hlavním cílem aplikace je efektivní správa uživatelských požadavků a zajištění plynulé komunikace mezi uživateli a týmy, které poskytují podporu či danou službu.
Během prvního čtvrtletí roku 2025 probíhá postupný přechod ze stávajících nástrojů, zejména z aplikace HelpDesk ČVUT, na moderní prostředí ServiceDesku.
Pokud součást podle harmonogramu ještě nepřešla do ServiceDesku (viz. stav používá se uvedený v harmonogramu), používá stávající řešení pro zadávání požadavků.
Dostupné pro
Studenty, Pracovníky, Partnery
Přínosy a klíčové funkce
- centralizovaná evidenci uživatelských požadavků, incidentů, problémů a změn,
- aktuální přehled o stavech jednotlivých požadavků,
- možnost zasílání e-mailových upozornění v případě aktualizace úlohy,
- vytváření a správa znalostí na základě řešených požadavků.
Požadavky
- řešitel musí mít platný vztah k ČVUT a musí mít platné Heslo ČVUT
Další
Od 4. srpna 2025 bude v HelpDesku ČVUT ukončena možnost vytvářet nové požadavky, ty bude možné zakládat již jen cestou ServiceDesku. Stávající otevřené požadavky bude možné dále dořešit.
V termínu od 20. ledna do 14. dubna se k aplikaci ServiceDesk postupně připojí všechny součásti podle stanoveného harmonogramu.
Pokud součást přechází z HelpDesku ČVUT, budou po úspěšném nasazení v původním systému uzavřeny všechny projekty dané součásti. Otevírání nových požadavků v HelpDesku již nebude možné – nové požadavky je nutné zadávat prostřednictvím ServiceDesku. Stávající, již otevřené požadavky bude možné v HelpDesku dořešit.
V průběhu roku 2025 bude v ServiceDesku vytvořen historický archiv, do kterého budou převedeny všechny tickety z původního HelpDesku. Po dokončení tohoto převodu bude provoz systému HelpDesk ČVUT definitivně ukončen.
Součást | Stav |
FSv | nasazujeme do provozu |
FS | nepoužívá* |
FEL | nasazujeme do provozu |
FJFI | používá |
FA | používá |
FD | používá |
FBMI | nepoužívá* |
FIT | nepoužívá* |
KÚ | používá |
MÚVS | používá |
ÚTVS | používá |
ÚTEF | používá |
UCEEB | používá |
CIIRC | používá |
RČVUT | nasazujeme do provozu |
VIC | používá |
ČTN | používá |
ÚK | používá |
SÚZ | používá |
*Co když moje součást ServiceDesk nevyužívá?
Je pravděpodobné, že tvoje součást aktuálně používá jiné vlastní řešení. V takovém případě je potřeba se obracet přímo na ni dle zavedených postupů.