ServiceDesk je webová aplikace zaměřená na podporu služeb v oblastech studia, vědy, administrativy, IT, správy budov, knihovních služeb a také stravovacích a ubytovacích služeb dostupných na ČVUT. Slouží jako centrální nástroj pro evidenci a správu uživatelských požadavků, dotazů, hlášení incidentů a chyb, a zároveň umožňuje zpracování návrhů na zlepšení jednotlivých služeb.

Hlavním cílem aplikace je efektivní správa uživatelských požadavků a zajištění plynulé komunikace mezi uživateli a týmy, které poskytují podporu či danou službu.

Během prvního čtvrtletí roku 2025 probíhá postupný přechod ze stávajících nástrojů, zejména z aplikace HelpDesk ČVUT, na moderní prostředí ServiceDesku.

Pokud součást podle harmonogramu ještě nepřešla do ServiceDesku (viz. stav používá se uvedený v harmonogramu), používá stávající řešení pro zadávání požadavků.

Dostupné pro

Studenty, Pracovníky, Partnery

Přínosy a klíčové funkce

  • centralizovaná evidenci uživatelských požadavků, incidentů, problémů a změn,
  • aktuální přehled o stavech jednotlivých požadavků,
  • možnost zasílání e-mailových upozornění v případě aktualizace úlohy,
  • vytváření a správa znalostí na základě řešených požadavků.

 

Požadavky

  • řešitel musí mít platný vztah k ČVUT a musí mít platné Heslo ČVUT

 

Další

Od 4. srpna 2025 bude v HelpDesku ČVUT ukončena možnost vytvářet nové požadavky, ty bude možné zakládat již jen cestou ServiceDesku. Stávající otevřené požadavky bude možné dále dořešit.

V termínu od 20. ledna do 14. dubna se k aplikaci ServiceDesk postupně připojí všechny součásti podle stanoveného harmonogramu.

Pokud součást přechází z HelpDesku ČVUT, budou po úspěšném nasazení v původním systému uzavřeny všechny projekty dané součásti. Otevírání nových požadavků v HelpDesku již nebude možné – nové požadavky je nutné zadávat prostřednictvím ServiceDesku. Stávající, již otevřené požadavky bude možné v HelpDesku dořešit.

V průběhu roku 2025 bude v ServiceDesku vytvořen historický archiv, do kterého budou převedeny všechny tickety z původního HelpDesku. Po dokončení tohoto převodu bude provoz systému HelpDesk ČVUT definitivně ukončen.

Součást Stav 
FSv nasazujeme do provozu
FS nepoužívá*
FEL nasazujeme do provozu
FJFI používá
FA používá
FD používá
FBMI nepoužívá*
FIT nepoužívá*
používá
MÚVS používá
ÚTVS používá
ÚTEF používá
UCEEB používá
CIIRC používá
RČVUT nasazujeme do provozu
VIC používá
ČTN používá
ÚK používá
SÚZ používá

*Co když moje součást ServiceDesk nevyužívá?

Je pravděpodobné, že tvoje součást aktuálně používá jiné vlastní řešení. V takovém případě je potřeba se obracet přímo na ni dle zavedených postupů.

Přehled informací o poskytované technické podpoře na jednotlivých součástech najdeš v tomto přehledu.

 

 

 



Vlastník stránky: VIC - oddělení základních IT systémů I. (81370) , Poslední změna: 15.07.2025