Heslo ČVUT se spravuje v systému USERMAP, kde je k dispozici rozcestník pro různé situace, ve kterých můžete se svým heslem být.
Postupujte v následujícím pořadí:
- tento způsob využijte v případě, že znáte své username a Heslo ČVUT,
- přihlaste se na https://usermap.cvut.cz. Tlačítko přihlásit je v pravém horním rohu,
- pokaždé, když měníte nějaké heslo, tak se ujistěte, že jej měníte na očekávaných stránkách poskytovatele, které jsou přístupné šifrovaným protokolem https. V tomto případě na stránce https://usermap.cvut.cz, pozor na možný phishing.
- po přihlášení si v pravém horním rohu vyberte volbu Uživatelský profil
- přepněte se na záložku nastavení a vyberte nastavení hesla ČVUT
- v zobrazeném formuláři zadejte nejprve heslo staré a poté 2x nové. Neopomeňte dodržet popsané parametry. Pokud si nejste jisti svým zadáním, můžete si právě psaný jinak skrytý obsah dočasně zobrazit.
- v případě úspěchu budete informováni zeleným informačním polem.
- pokud se něco nepodařilo, věnujte pozornost obsahu červeného informačního pole a opakujte změnu.
Slouží k prvnímu nastavení hesla pro uživatele, kteří doposud heslo ČVUT neměli a jsou nově zavedeni do IS systému ČVUT. Více informací je na samostatné stránce „První heslo“ .
Pokud Vašemu heslu uplynula platnost
- a je to méně než 180 dní, tak můžete nastavit nové heslo pomocí formuláře Změna hesla po uplynutí platnosti,
- pokud Vašemu heslu uplynula platnost před více než 180 dny, tak bude nutné postupovat stejně jako v případě kdy se jedná o heslo zapomenuté.
Obnova hesla emailem je možná jen u uživatelů, kteří splňují podmínky:
- máte nastaven ověřený privátní email,
- máte povoleno použití privátního emailu pro obnovu hesla,
- patříte do bezpečnostní kategorie, které je umožněno obnovení hesla jen s použitím emailu (typicky se jedná o studenty a účastníky CŽV).
Vlastní obnova začnete formulářem:
V případě správného vyplnění a splnění podmínek Vám bude odeslán email s kódem:
Kód přepište do ověřovacího formuláře
V případě úspěšné autorizace budete přesměrován na stránku na které si můžete heslo obnovit. Stránka obsahuje kromě polí pro vyplnění nového hesla i zobrazení uživatelského jména.
Pokud je do formuláře zadáno již aktuální platné heslo, systém na to upozorní (například v případě kdy se stane, že heslo si pamatujete, ale nezadával jste správné uživatelské jméno). Formulář je po zobrazení aktivní jen po omezenou dobu.
V případě opakovaného špatného zadání emailové adresy a data narození nebo později ověřovacího kódu, Vám bude přístup k obnově hesla dočasně zablokován.
-
Další způsob, jak vyřešit situaci, kdy jste zapomněli heslo:
Osobně se obraťte na Kartové centrum ČVUT nebo na své fakultní správce hesel. Po ověření totožnosti Vám bude vydáno nové heslo.
- V případě dalších problémů s přihlášením, nebo pokud neznáte své username nebo Heslo ČVUT, kontaktujte prosím své fakultní Správce Hesla ČVUT.
- Správce Hesla ČVUT může provést změnu hesla vybrané skupině uživatelů dle přidělených kompetencí.
- Správce Hesla ČVUT je povinen ověřit totožnost osoby, která žádá o změnu hesla (dále jen žadatel) na základě předložení průkazu ČVUT případně dle občanského průkazu nebo pasu. Je povinen posoudit:
- platnost průkazu,
- shodu fotografie s podobou žadatele,
- shodu jména a příjmení na průkazu vůči údajům v informačním systému,
- shodu osobního čísla nebo rodného čísla.
- Správce Hesla ČVUT je povinen předat nové heslo pouze žadateli, jehož identita odpovídá uživateli, jehož heslo je nastavováno.
Prosíme:
-
- nepožadujte po správcích informačních systémů sdělení hesla e-mailem nebo telefonicky,
- nepožadujte po správcích informačních systémů nastavení zapomenutého hesla na nové heslo,
- neudělujte plnou moc za účelem vydání nového hesla ve Vydavatelství průkazů nebo u správců hesel. Plná moc není v těchto případech akceptována.
Provoz telefonického HelpDesku v pracovní dny 9:00 – 15:00
Upozornění: Naše telefonní linka je před začátkem zimního semestru a v jeho prvních měsících často velmi vytížena (září – listopad). Může se proto stát, že prostřednictvím telefonu nebudete odbaveni. Doporučujeme proto zvolit jinou metodu změny hesla. Zejména zaměstnancům doporučujeme využít správce hesel na fakultách nebo součástech. Jejich seznam je k dispozici pro každou součást na stránce Podpora.
Pokud jste zaměstnanec:
- Kontaktujte předem svého vedoucího nebo IT pracovníka fakulty nebo součásti ČVUT, který Vás zná a má právo vydávat Hesla ČVUT.
- Sdělte mu, že máte problém s heslem a upozorněte ho, že bude kontaktován HelpDeskem VIC pro ověření.
- Následně volejte na číslo HelpDesku VIC +420 22435 9779 kde budete vyzváni k odpovědi na několik kontrolních otázek.
- Následně HelpDesk VIC ověří u Vašeho vedoucího, že jste ho požádal o potvrzení problému s Heslem ČVUT.
- V případě splnění všech podmínek Vám bude Heslo sděleno pomocí SMS na Vaše telefonní číslo.
Pokud nejste zaměstnanec:
- Volejte na číslo HelpDesku VIC +420 22435 9779 kde budete vyzváni k odpovědi na několik kontrolních otázek.
- V případě splnění všech podmínek Vám bude Heslo sděleno pomocí SMS na Vaše telefonní číslo.