Vážení uživatelé,
velice se omlouváme, ale v úterý 24.3.2020 jsme nuceni provést bezpečnostní patch našeho hlavního databázového serveru Exadata. Z podstaty zmiňovaného patche jsme nuceni zrealizovat odstávku všech aplikací IS provozovaných nad databázemi Oracle. Bohužel termín se nepodařilo dohodnout se supportním centrem ORACLE podle našeho dlouho plánovaného a zveřejňovaného harmonogramu odstávek IS ČVUT. Navíc původně byl patch a jeho implementace plánována jako bezodstávková záležitost. I proto se termín nezdál nijak problémový. V průběhu testování se však ukázalo, že výpadek databáze během „patchování“ může být i několik desítek minut. V pátek 20.3. 2020 upřesníme, zda se nám podaří udržet v chodu aplikace SFIS.
Aktualizace (20.3.2020): Aplikace SFIS včetně spisové služby bude po dobu odstávky také mimo provoz.
Odstávka se nedotkne mailových služeb a produktů společnosti Microsoft (např. Active Directory, Exchange, Sharepoint, Teams a dalších produktů Office 365).
Omlouváme se za vzniklé komplikace. Výše zmíněný opravný balíček se musí pro udržení podmínek technického supportu ORACLE implementovat pravidelně každých 6 měsíců. Je to pro nás první realizace tohoto rozsahu, tak nemáme s tímto procesem žádné zkušenosti. Cílem je odstávkou předejít problémům, které by nakonec mohlo ohrozit fungování na výrazně delší dobu. Provoz bude obnoven ve středu v ranních hodinách.
Co nejpohodovější dny i v tomto obtížném období
přeje VIC