Přístup do aplikace
Přihlašovací údaje:
Webová adresa: https://servicedesk.cvut.cz/
Uživatelské jméno: username@cvut.cz
Heslo: heslo ČVUT
Registrovaný uživatel
Do ServiceDesku se mohou přihlásit a zadat požadavek všichni aktivní uživatelé informačního systému ČVUT s výjimkou absolventů, tj. uživatelé s přiřazenou rolí Student, Pracovník a Partner.
Host
Externí uživatelé, tj. žadatelé bez aktivního vztahu k ČVUT a absolventi, mohou zaslat požadavek e-mailem na adresu ServiceDesku příslušné součásti:
Pozn.: e-mailové adresy se stanou aktivní až ve chvíli implementace ServiceDesku na součásti.
Nápověda
Tento návod upozorňuje na základní funkce ServiceDesku Alvao a je zaměřen na popis nastavení a způsob používání ServiceDesku na ČVUT.
Podrobný popis funkcí systému je uveden v nápovědě aplikace ServiceDesk. Do nápovědy lze vstoupit stisknutím otazníku v pravém horním rohu aplikace.
Obrazovky aplikace
- Hlavní stránka: je úvodní obrazovkou žadatele
- Požadavky: je úvodní obrazovka řešitele
- Katalog služeb
- Báze znalostí
Mezi obrazovkami lze přepínat po stisknutí ikony v levém horním rohu aplikace.
Detail požadavku
Po kliknutí na odkaz na požadavek v e-mailové komunikaci nebo po kliknutí na záznam na seznamu požadavků se zobrazí detail požadavku s nabídkou možných příkazů pro práci s požadavkem. Nabídka možných příkazů se mění v závislosti na stavu požadavku a roli uživatele (žadatel, řešitel). Zobrazí se záložky:
- Komunikace: komunikace zejména mezi žadatelem a řešitelským týmem. Záložka obsahuje odeslané a přijaté e-maily, interní poznámky řešitelského týmu, záznamy o změnách požadavku apod.
- Obecné: přehled vybraných základní informací o požadavku jako např. Žadatel, Spolužadatelé, Přiřazený řešitel, Služba, Stav, Datum vytvoření, Datum vyřešení, Datum uzavření, Sledující)
- Pracovní postup: diagram zobrazující aktuální stav požadavku
- Vazby: zobrazení propojených požadavků
Spolužadatel
Na záložce Obecné může řešitel i žadatel k požadavku přidat Spolužadatele. Lze přidat pouze osoby, které mají do služby přístup. Spolužadatel má k požadavku stejná oprávnění jako žadatel, dostává notifikace.
Sledující
Pouze řešitelé mohou k požadavku přidat na záložce Obecné Sledující. Sledující nemusí mít do služby přístup, ale musí být registrovaným uživatelem ServiceDesku. Sledující dostává notifikace.