Přístup do aplikace

Přihlašovací údaje:

Webová adresa: https://servicedesk.cvut.cz/

Uživatelské jméno: username@cvut.cz

Heslo: heslo ČVUT

Registrovaný uživatel

Do ServiceDesku se mohou přihlásit a zadat požadavek všichni aktivní uživatelé informačního systému ČVUT s výjimkou absolventů, tj. uživatelé s přiřazenou rolí Student, Pracovník a Partner.

Host

Externí uživatelé, tj. žadatelé bez aktivního vztahu k ČVUT a absolventi, mohou zaslat požadavek e-mailem na adresu ServiceDesku příslušné součásti:

Pozn.: e-mailové adresy se stanou aktivní až ve chvíli implementace ServiceDesku na součásti.

Nápověda

Tento návod upozorňuje na základní funkce ServiceDesku Alvao a je zaměřen na popis nastavení a způsob používání ServiceDesku na ČVUT.

Podrobný popis funkcí systému je uveden v nápovědě aplikace ServiceDesk. Do nápovědy lze vstoupit stisknutím otazníku v pravém horním rohu aplikace.

Obrazovky aplikace

Mezi obrazovkami lze přepínat po stisknutí ikony v levém horním rohu aplikace.

Detail požadavku

Po kliknutí na odkaz na požadavek v e-mailové komunikaci nebo po kliknutí na záznam na seznamu požadavků se zobrazí detail požadavku s nabídkou možných příkazů pro práci s požadavkem. Nabídka možných příkazů se mění v závislosti na stavu požadavku a roli uživatele (žadatel, řešitel). Zobrazí se záložky:

  • Komunikace: komunikace zejména mezi žadatelem a řešitelským týmem. Záložka obsahuje odeslané a přijaté e-maily, interní poznámky řešitelského týmu, záznamy o změnách požadavku apod.
  • Obecné: přehled vybraných základní informací o požadavku jako např. Žadatel, Spolužadatelé, Přiřazený řešitel, Služba, Stav, Datum vytvoření, Datum vyřešení, Datum uzavření, Sledující)
  • Pracovní postup: diagram zobrazující aktuální stav požadavku
  • Vazby: zobrazení propojených požadavků

Spolužadatel

Na záložce Obecné může řešitel i žadatel k požadavku přidat Spolužadatele. Lze přidat pouze osoby, které mají do služby přístup. Spolužadatel má k požadavku stejná oprávnění jako žadatel, dostává notifikace.

Sledující

Pouze řešitelé mohou k požadavku přidat na záložce Obecné Sledující. Sledující nemusí mít do služby přístup, ale musí být registrovaným uživatelem  ServiceDesku. Sledující dostává notifikace.



Vlastník stránky: VIC - oddělení základních IT systémů I. (81370) , Poslední změna: 24.01.2025